Salta al contingut principal

Entrades

Destacats

Alika i Betserai, dos germans migrants

Ja sabeu que la gent gran del meu poble, Vall de Manes, està tot el dia explicant rondalles, històries, contes, llegendes, entre d'altres. Doncs no fa gaire i estant jo a la plaça del poble, hi havia allí un banc de pedra, molt antic, amb tres homes i una dona, i me'n van contar una de nova que desconeixia.  Contaven  que fa molts i molts anys, cap a mitjans del segle passat, va haver-hi un nen d'origen africà anomenat Betserai, que traduït significava “Ajuda”. Deien que si era un migrant de Zimbabue, però no se sabia amb exactitud. Contaria uns set anys, llavors. Tampoc se sabia amb exactitud perquè a saber si ell mateix ho sabia!! Segons diuen va arribar acompanyat de la seva germana, d'uns nou anys, i anomenada Alika, que volia dir “La més bonica”. Eren dos germans molt ben avinguts , i estaven molt mancats de salut. Feia tristor només veure'ls. En un principi no tenien on viure perquè quan van arribar només portaven un farcellet on contenia totes les seves...

Entrades més recents

La carta de Reis de l'Oleguer

Aquells nens caçadors d'il·lusions

Promesa obligada

Jordi, endavant

Maleïts dilluns

Sol, fas no sentir-me sol

Falta la Blanqueta

Records

Tot comença de nou

Un mal de cap

Retrobament