Alika i Betserai, dos germans migrants
Ja sabeu que la gent gran del meu poble, Vall de Manes, està tot el dia explicant rondalles, històries, contes, llegendes, entre d'altres. Doncs no fa gaire i estant jo a la plaça del poble, hi havia allí un banc de pedra, molt antic, amb tres homes i una dona, i me'n van contar una de nova que desconeixia. Contaven que fa molts i molts anys, cap a mitjans del segle passat, va haver-hi un nen d'origen africà anomenat Betserai, que traduït significava “Ajuda”. Deien que si era un migrant de Zimbabue, però no se sabia amb exactitud. Contaria uns set anys, llavors. Tampoc se sabia amb exactitud perquè a saber si ell mateix ho sabia!! Segons diuen va arribar acompanyat de la seva germana, d'uns nou anys, i anomenada Alika, que volia dir “La més bonica”. Eren dos germans molt ben avinguts , i estaven molt mancats de salut. Feia tristor només veure'ls. En un principi no tenien on viure perquè quan van arribar només portaven un farcellet on contenia totes les seves...