Records
Un jorn més a punta de
dia fent camí cap al cortiol.
És negre nit i alguns ja
deixen sentir els seus brams, escataineigs i algun que altre
esgüell que a mi em resulta grosser.
És un dia més d'octubre però fresquejava i el terra era cobert per una fina capa de gebre que feia més perillós desplaçar-se talpejant però em coneixia cada pam de camí.
És un dia més d'octubre però fresquejava i el terra era cobert per una fina capa de gebre que feia més perillós desplaçar-se talpejant però em coneixia cada pam de camí.
Comença a nevar, bufa un
lleuger griso i dubto si és una bona pensada menar les bèsties a péixer.
Deixo que el griso
m'acaroni la meva derma ja prou adobada de tants hiverns per a
determinar què faig. Avinc que potser els
donaré de menjar a la mateixa grípia. Així que deso de nou els
ronsals i aprofitaré
per pujar una part de la palla al pis superior de la pallissa amb l'eixabegó i la resta la traginaré a l'era per
poder batre-la quan la barrundanya amaini.
A força de forces i amb l'ajut d'una forca clara ho enllesteixo. Són dies complicats. Estic llangorós. Em sento sol d'ençà que una malura es va endur la meva estimada Teresina. Cada dia la memoro i li parlo atuït.
A força de forces i amb l'ajut d'una forca clara ho enllesteixo. Són dies complicats. Estic llangorós. Em sento sol d'ençà que una malura es va endur la meva estimada Teresina. Cada dia la memoro i li parlo atuït.
Neva més i el sòl ja
disposa un parell de centímetres, el que em dificulta bornar. Cap cot decideixo
regressar cap al mas.
Jeia al meu selló i badoco durant uns segons
mentre amb el cap fitava al sostr i em dic: "Joanot,
aquesta vida t'està donant comiat".
Oriol
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada