Tot comença de nou
Sento com plou i el clic-clic del picar contra el vidre de la finestra. Acluco els ulls de nou i provo de deixar lliscar lleugerament les parpelles inferiors fins al seu estat original. Alguna lleganya havia lacrat la cua dels meus ulls, i això m'ho impedia fer amb senzillesa. Em vaig acotxar de nou amb la manta.
No aconseguia oir el
xericar dels ocellets amb la seva piuladissa m'afalagaven l'oïda com tampoc
l'escataineig de les gallines.
Em sentia estrany, incòmode, diferent. I em deia: “Joanot, potser
hauràs emmalaltit durant la nit”. Em feia mal tot el cos, alguna cosa havia
passat en el transcurs de la nit. De sobte m'adono que és més fosc de l'habitual.
M'apropo el meu palmell,
titil·lant com una fulla, a tocar-me el front, bombollava de calent. "He begut
oli", penso.
En el meu estat i amb aquesta bategada d'aigua que cau a fora em
sembla que avui no podré anar al cortiol a atendre el bestiar. Estem en època
de verema i els cupaires tampoc podran follar el raïm.
Apunto tímidament el cap per la finestra i no aconsegueixo veure
el correteig a cuita-corrents de la canalla esquirolejant pels carrers, els
galls no havien fet el seu quiquiriquic matiner ni els porcs el seu esgüell que
tant m'importuna, el fanaler no havia eixit encara i no havia sentit la
piuladissa dels ocells que avesen davant mon casa.
Aquí no arriba el diari,
el televisor és cosa de gent de ciutat i ben acabalada. Aquí només en tenen els
de Can Pistraus, que amb els anys han aconseguit fer racó, i que segons maldiuen
amb negocis que no goso ni nomenar. Però males llengües diuen que sempre hi
havia més barrets que no pameles.
Quan passen coses ja ens ho fan saber els passants que viatgen venent
la seva collita. Potser havia esclatat la guerra i jo encara ho ignorava.
Faig el cor fort, em poso quatre parracs per sobre i surto al
carrer. Començo a caminar serpentejant pel poble i de sobte m'encontro amb en
Peret de Cal Ferrater, pel terra, escorxant un gat de la paperina que havia
agafat la nit abans amb aquell rom que fan a Can Aleta. El desvetllo, l'imploro explicacions
i li faig cinc cèntims de tot el que està passant. Em mira tot esbalaït i em
diu: “Joanot, a bona hora caus del ruc!! La nit passada vam endarrerit l’hora,
a quin món vius?"
Oriol.
Darrer dilluns
d'octubre. Ja no és fosc però amb l'1.1, camí a Can Fanga. Per això és
diferent: la foscor i el silenci de la matinada em suggereix molts escenaris.
Gràcies per arribar fins aquí. Cada dia, un dia menys
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada