Un mal de cap
Sobtadament un estrèpit
extemporani fa trontollar les quatre parets que m'envoltaven. Esparverat no em
moc, em mantinc serè, o almenys ho intento. Cridòria pels carrers d'alguns
vilatans. Jo em trobava sangglaçat al meu selló.
Vaig descarar-me i
decideixo mig insinuar el cap pel petit finestral que disposava per fer-me
ressò de la cridòria. La gent apuntaven la seva mirada cap a ponent. Vaig
voltar el cap i en veure el mont Jorpoulat amb la closca carminada com un
perdigot vaig entendre que aquell mont que tantes vegades havíem grimpat de
minyons estava plorant, i això no era bo.
Les primeres campanes
dels camions dels bombers es deixaven sentir per fer-se pas en l'horitzó
invisible. Prenc la decisió i faig presència a l'esdeveniment. M'estimava massa
aquella muntanya com per deixar que la lava bavegés per les seves contrades. Amb
el tractor cada vegada més desuet m'empenyalava i m'atansava cada cop més.
Tremolava tot jo com uns fulla a l'arbre. Em trobava a les acaballes de la
falda i més no podia atansar-m'hi. Ara ja era cosa de l'expertesa d'uns quants
i de la fortalesa del Jorpoulat. Que aquesta massa incandescent no malmeti la
teva grandesa i el teu pou a vessar d'experiències i sapiència eterna.
Et necessitem, et volem grimpar i abassegar més històries a les
teves contrades. I com dirà un cantant d'aquí a uns anys, "... que tinguem sort!!!!".
Dijous 26 de bus cap a
Can Fanga, un dia més amb l'1.1, esclar.
Avui dedicat a tu, "conde"
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada